Thursday, June 6, 2024

တစ်ကျော့ပြန် Specialized Language Courses များ

 "၁၀ နှစ်တာ သင်ကြားရေးအတွေ့အကြုံများမှသည် တစ်ကျော့ပြန် Specialized Courses များဆီသို့"

၂၀၁၅ ခုနှစ် မတ်လက ဖြစ်၏။ "Sayar Henry" Facebook Page တွင် Ear Training Course ဟူသောအမည်ဖြင့် သင်ရိုးတစ်ခုကို ကျွန်တော်စတင်ကြေညာခဲ့သည်။
ရည်ရွယ်ချက်မှာ အင်္ဂလိပ်ဘာသာစကားတွင်ရှိသည့် အသံများ၏ သဘောသဘာဝများ၊ အကြားအာရုံ နှင့် သဒ္ဒါ အပြန်အလှန် ချိတ်ဆက်နားလည်အောင်လေ့ကျင့်ပုံများ၊ ဘာသာစကားနှင့်ပတ်သက်သည့် စဉ်းစားတွေးခေါ်ခံစားတတ်နိုင်စွမ်း မြင့်တက်လာစေမည့် ပေါင်းကူးတံတားများ အစရှိသည့် မြန်မာကျောင်းသားတစ်ယောက်၏ဘဝတွင် သိသင့်သော်လည်း ကျောင်းတွင်တစ်ခါမှမသင်ယူခဲ့ရသည့် Concepts များကို သင်ကြားပေးဖို့ဖြစ်၏။
ထိုစဉ်က ပထမဆုံးအသုတ်သင်ကြားပေးခဲ့သည့်အနေအထားကို ကျွန်တော် ကောင်းကောင်းမှတ်မိသည်။ လူနည်းနည်း၊ အရှိန်အဟုန်ကောင်းကောင်းဖြင့် ကျောင်းသားများစိတ်အားထက်သန်ကြ၏။ သူတို့ကစိတ်အားထက်သန်သဖြင့် စာသွားနှုန်းကလည်း မြန်သည်။ အချိန် ၈ ပတ်ခန့်အတွင်း သင်ရိုးပြီးဆုံးသွား၏။

ပြီးသွားသည့်အခါ သူတို့က တက်လို့မဝသေး၊ ပိုကြာကြာတက်ချင်သေး ဖြစ်ကြသည်။ သူတို့မသိသည်မှာ ၈ ပတ်အတွင်းသင်ပေးလိုက်သည့် ထိုသင်ရိုးဖြစ်ပေါ်လာရေးကို ထို့မတိုင်ခင် ၈ လလောက် အချိန်ယူတည်ဆောက်ခဲ့ရခြင်းဖြစ်၏။ မည်သို့ဆိုစေ သင်ရိုး၏ရလဒ်ကို ကျောင်းသားက ကျေနပ်လျှင် ကျွန်တော်လည်း ကျေနပ်သည်။ ထို့နောက်မှစ၍ Ear Training Course ကို ကျောင်းသားအသုတ်ပေါင်းများစွာဆီသို့ ကျေနပ်မှုများစွာဖြင့် မိတ်ဆက်သင်ကြားပေးနိုင်ခဲ့သည်။
Ear Training ကို ကျွန်တော် စိတ်တိုင်းကျပြီးသည်နှင့် နောက်ထပ် သင်ရိုးသစ်တစ်ခု အကောင်အထည်ဖော်ခဲ့၏။ ထိုသင်ရိုး၏ရည်ရွယ်ချက်မှာ ကျောင်းသား၏ စိတ်တွင်းစာဖတ်ပုံ ပြောင်းသွားဖို့ ဖြစ်သည်။ တိတိကျကျဆိုရလျှင် နိုင်ငံတကာကျောင်းသားများ၏ ဦးနှောက်ထဲတွင် စာဖတ်နေစဉ်ဖြစ်ပေါ်သည့် စနစ်တကျတွေးတောနားလည်သည့်ပုံစံမျိုးအတိုင်း မြန်မာကျောင်းသားတစ်ယောက် တွေးတောဖတ်ရှုတတ်လာဖို့ဟုဆိုနိုင်၏။
ပထမ ၆ လအပြီး ထွက်လာသည့် သင်ရိုးမူကြမ်းကို ကျွန်တော်စိတ်တိုင်းမကျ။ စိတ်တိုင်းကျသည့်ရလဒ်မျိုးမထွက်မချင်း မွမ်းမံပြင်ဆင်ချိန် ၃ လ ထပ်ပေးရ၏။ စုစုပေါင်း ၉ လခန့် အကြာတွင်မှ သင်ရိုးတည်ဆောက်မှုအောင်မြင်သွားသည်။ ထိုးထွင်းစဉ်းစားဉာဏ်မြင့်မားသည့် စာဖတ်သူများဖြစ်လာစေရန်အထောက်အကူပြုသည့်သင်ရိုးဖြစ်သည်ကို အခိုင်အမာယုံကြည်သဖြင့် Insight Readers Course ဟု နာမည်ပေးလိုက်ပြီး ရှေ့ယခင်က Ear Training တက်ပြီးထားသည့် ကျောင်းသားဟောင်းပေါင်းများစွာကို ဆက်လက်သင်ကြားပေးရင်း သူတို့၏ပြောင်းလဲမှု ရလဒ်များအပေါ် ပီတိယူနိုင်ခဲ့၏။
Insight Readers Course ကို စိတ်တိုင်းကျသည့်အခါ နောက်ထပ်သင်ရိုးတစ်ခုထပ်မံတည်ဆောက်ဖို့ တာစူရ၏။ သည်တစ်ခါတွင်တော့ စာရေးကောင်းသူများတွင်ရှိတတ်သည့် ဂုဏ်သတ္တိများ၊ ဆိုလိုရင်းကိုပိုပြီးထိရောက်စေသည့် စာရေးဟန်လှည့်ကွက်များ၊ စာရေးသူတစ်ယောက်က သူ့တွင်ရှိလက်စ စာအဆင့်အတန်း (Acquired Fluency Level) ကိုပင်အသုံးပြုပြီး စာဖတ်သူတစ်ယောက်၏ စိတ်အတက်အကျကိုဖြစ်စေနိုင်သည့် စာရေးပုံကစားကွက်များစသည်တို့ကို ကျောင်းသားများသိရှိသဘောပေါက်စေရန် အဓိကရည်ရွယ်လိုက်သည်။ ထို့ကြောင့်သင်ရိုးနာမည်ကို Power Writers Course ဟု မှည့်ခေါ်ရန်ဆုံးဖြတ်လိုက်၏။
စင်စစ်ကား ထိုသင်ရိုးသည် ကျွန်တော့်အတွက် စိန်ခေါ်မှုအများဆုံးနှင့် အချိန်အကြာဆုံးပေးခဲ့ရသည့် သင်ရိုးဖြစ်ခဲ့သည်။ အစောပိုင်းတွင် ၇ လခန့်အချိန်ပေးပြီးထွက်လာသည့်သင်ရိုးဟောင်းတွင် ကျွန်တော်ကပေးလိုသည့် ရည်ရွယ်ချက်နှင့် ကျောင်းသားအများစုတွင် အမှန်တကယ်ရှိသည့်နောက်ခံမှာ အံခွင်ဝင်ကျဖြစ်မနေခဲ့။ သင်ရိုး၏ရည်ရွက်ချက်ကကြီးမားသလို သင်ရိုးကာလကလည်း ၄ လခန့်ရှိသဖြင့် သင်တန်းတက်နေဆဲတွင် အလုပ်ချိန်အပြောင်းအလဲ၊ ဘဝအပြောင်းအလဲဖြစ်သွားသည့် ကျောင်းသားများက သင်ရိုး၏နောက်ပိုင်း အရေးအကြီးဆုံး Concepts များကို ပြီးဆုံးအောင်မတက်လိုက်ရသည်များကို ပိုပိုပြီးကြုံတွေ့လာရ၏။
သည်ကြားထဲတွင် ကျောင်းသားများစွာ၏ အိမ်စာများကို အမှတ်ခြစ်ရင်း သုံးသပ်ကြည့်ရာမှ မြန်မာကျောင်းသားအများစု၏ ပြဿနာအမှန်မှာ Output ထုတ်သည့်အလေ့အကျင့် နည်းပါးရုံတစ်ခုတည်းကြောင့်မဟုတ်၊ Foundation Level ကစ၍ Input ထည့်ထားပုံကပင်လျှင် မမှန်ခဲ့ခြင်းကြောင့်ဖြစ်ကြောင်း အထင်အရှားတွေ့လာ၏။ ထို့ကြောင့်ကျွန်တော်ဆုံးဖြတ်လိုက်သည်။ Foundation ပြဿနာကို သီးခြားသင်ရိုးတစ်ခုဖြင့် ရှင်းမည်၊ Power Writers Course ကို Part 1 နှင့် Part 2 နှစ်ပိုင်းခွဲပြီးသင်ပေးရမည်ဟု။
သို့သော် ဆုံးဖြတ်သည်က လွယ်သည်။ လက်တွေ့အကောင်အထည်ဖော်ရသည်ကမလွယ်။ ဟိုးယခင်နှစ်ပေါင်းများစွာကတည်းက Foundation အလွန်ကောင်းထားပြီးသူတစ်ယောက် (ဆရာတစ်ယောက်) အတွက် Foundation ကို မည်သို့ဖြတ်သန်းခဲ့သဖြင့် အလွန်ကောင်းသည့်အနေအထားကိုရရှိခဲ့ကြောင်းကို လမ်းကြောင်းပြန်ဖော်ရသည်မှာ ထင်ထားသည်ထက်ခက်၏။

ထို့ပြင် ကျွန်တော်စိတ်တိုင်းကျသည့် သီးခြားသင်ရိုးတစ်ခုအဆင့်သို့ ရောက်ဖို့ဆိုလျှင် ဘာတွေလုပ်ရင်အခြေခံခိုင်မည်ဆိုသည်ကို သိရုံဖြင့်မလုံလောက်။ ဘာ့ကြောင့်အဲသည်လိုဖြစ်ရသည်ကိုလည်း သိပ္ပံနည်းကျနားလည်လက်ခံအောင်ရှင်းပြနိုင်ဖို့လိုသည်။ သို့မှလည်း ကျောင်းသားတစ်ယောက်အတွက် မိမိဘာလုပ်နေသည်ကို မိမိ သေသေချာချာသိနားလည်ပြီး ကိုယ့်အားထုတ်မှုအပေါ် ကိုယ်တိုင်ယုံကြည်မှုရှိမည်ကိုး။
ထို့ကြောင့်လည်း Foundation ကို ယခုမှ စတင်လေ့ကျင့်မည့်ကျောင်းသားတစ်ယောက်၏ စိတ်တွင်းဖြတ်သန်းမှုများကို ကျွန်တော်ကိုယ်တိုင် သေသေချာချာ ခံစားသိရှိ အဖြေရှာကျော်လွှားနိုင်ရေးအတွက် ကျွန်တော့်အတွက် အသစ်ဖြစ်မည့် စပိန်နှင့် ပြင်သစ် ဘာသာစကားနှစ်ခု၏ အခြေခံသဘာဝများကို လေ့လာရ၏။ စပိန် နှင့် ပြင်သစ် အခြေခံအဆင့်ကို ကျွန်တော့်မှတ်ဉာဏ်ထဲတွင် စွဲမြဲသင့်သလောက်စွဲမြဲအောင် ၆ လခန့် နည်းလမ်းမျိုးစုံစမ်းသပ်အသုံးပြု လေ့ကျင့်ခဲ့ပြီးနောက်တွင်တော့ Language Foundation ကို မည်သို့ကိုင်တွယ်သင်ကြားလျှင် မြန်မာကျောင်းသားတစ်ယောက်အတွက်အဆင်အပြေဆုံးဖြစ်မည်ကို ဉာဏ်အလင်းပွင့်သွား၏။

အမှန်တကယ်လည်း ထိုအတွေ့အကြုံ ထိုသဘောတရားများကို ထည့်သွင်းအသုံးချမှုကြောင့်ပင် Power Writers (Part 1) သည် အခြေခံအားနည်းသည့် ကျောင်းသားတစ်ယောက်အတွက်သာ အကျိုးရှိသည်မဟုတ်။ အင်္ဂလိပ်စာကိုအဆင့်မြင့်မြင့်ကျွမ်းကျင်ပြီးသူတစ်ယောက်အတွက်လည်း အခြားဘာသာစကားအသစ်တစ်ခုခုကိုလေ့လာဖို့လိုအပ်လာပါက အခြေခံအုတ်မြစ်ခိုင်အောင်မည်သို့တည်ဆောက်ရမည်ကို သိသွားအောင် လမ်းပြပေးနိုင်သည့် ပေါင်းကူးသင်ရိုးသစ်တစ်ခုသဖွယ်ဖြစ်သွား၏။

ကျွန်တော့်အတွက်တော့ အချိန်ပေးပင်ပန်းခံရကျိုးနပ်ပြီဆိုရမည်။ Power Writers (Part 1) ၏တာသွားမှုကြောင့်ပင် မူလက ကျွန်တော်ပေးလိုသည့် ထက်မြက်သည့်အတွေးဟန်နှင့် စာရေးဟန် သဘောတရားများကို Power Writers (Part 2) တွင် ပို၍ အလွယ်တကူပေးနိုင်သွား၏။

သည်လိုနှင့်ပင် ၅ နှစ်တာကာလတစ်လျှောက် သင်ရိုးများ၊ သင်ကြားနည်းစနစ်များကို ကောင်းသထက်ကောင်းအောင် မွမ်းမံရင်းဖြင့် ၂၀၁၉ -၂၀၂၀ နှစ်ကူးဘက်ရောက်လာခဲ့သည်။ ကျွန်တော့်စိတ်ထဲတွင် Course Development Projects များကို လက်စသတ် အနားယူပြီး အခြား Projects များဘက်ကို ခြေဦးလှည့်တော့မည်ဟု စိတ်ကူးယဉ်နေမိခဲ့၏။

တကယ်တော့ ကျွန်တော်စိတ်ကူးယဉ်စောသွားခဲ့သည်။ ၂၀၂၀ ခုနှစ်၏ Season 1 အသုတ်ကို သင်ကြားပေးနေစဉ်မှာတင် Coronavirus Pandemic နှင့် ရင်ဆိုင်ရ၏။ အရာအားလုံး တစ်ဆစ်ချိုးပြောင်းလဲတော့မည့် Turning Point တစ်ခု ဖြစ်ပြီ။

နယ်ပယ်အားလုံးကြုံတွေ့ရသည့်နည်းတူ ကျောင်းများ စာသင်ခန်းများတွင် ပုံမှန်တန်းခွဲများ ဖွင့်ဖို့ လည်ပတ်ဖို့ အကြပ်ရိုက်သွား၏။ အကျိုးဆက်အားဖြင့် သင်ယူသူများရော သင်ကြားသူများပါ Online Learning/Teaching ဘက်သို့ မဖြစ်မနေ အလျင်အမြန်ရွေ့လျားလိုက်ကြရသည်။

ကမ္ဘာနှင့်အဝှမ်း ကိုဗစ်ကိုကျော်လွှားနိုင်ရန် ကာကွယ်ဆေးများအကောင်အထည်ဖော်ကြရန် ၂၀၂၁ မှစ၍ အရှိန်ယူကြစဉ်မှာ မိမိတို့မြန်မာနိုင်ငံတွင်တော့ ကိုဗစ်သာမက သမိုင်းတစ်ကျော့ပြန် စိန်ခေါ်မှုများကိုပါ ပူးတွဲဖြတ်သန်းကြရပြန်၏။

နိုင်ငံရေးအခြေအနေ၊ စီးပွားရေးအတက်အကျ၊ ဘဝအပြောင်းအလဲစသဖြင့် များစွာ ကြုံတွေ့ကြရ သည့် ခရီးကြမ်းကာလအတွင်း ပြည်ပနိုင်ငံအများအပြားသို့ ပျံ့နှံ့ရောက်ရှိသွားကြသည့် မြန်မာလူငယ်အချိုးအစားလည်းများသထက်များလာ၏။

သို့သော် နည်းပညာနှင့် အင်တာနက်၏ ကျေးဇူးကြောင့် မြန်မာနိုင်ငံတွင်းကသာမက ကမ္ဘာ့နေရာ အနှံ့အပြားသို့ ရောက်နေသည့် မြန်မာလူငယ်များပါ အင်္ဂလိပ်စာကို စဉ်ဆက်မပြတ် သင်ယူလေ့ကျင့်နိုင်မည့် The Library ဆိုသည့် Community-Oriented and Subscription-Based Online Learning အစီအစဉ်တစ်ခုကို ကျွန်တော် အကောင်အထည်ဖော်ပေးလိုက်နိုင်၏။ ထိုအစီအစဉ်ဖြင့် နယ်ပယ်မျိုးစုံ၊ အတွေ့အကြုံမျိုးစုံကလာသည့် မြန်မာလူငယ်များစွာကို အပြန်အလှန် ချိတ်ဆက်ပေးရင်း သင်ယူမှုအတွေ့အကြုံသစ်များ၊ နည်းပညာအသစ်များနှင့် ပေါင်းစပ်ထားသည့် ခင်မင်ရင်းနှီးဖွယ် ဒစ်ဂျစ်တယ်အသိုက်အဝန်းတစ်ခုကို ဖန်တီးပေးနိုင်ခဲ့သည့်အပေါ်တွင် ကျွန်တော်ပီတိဖြစ်ရပါသည်။ အဆိုးထဲကအကောင်းဟု ဆိုလျှင် မှားမည်မထင်။

သို့သော် ကျွန်တော် မကျေနပ်နိုင် စိတ်တိုင်းမကျနိုင်သေးသည့် ခံစားချက်တစ်ခုတော့ ရှိနေပါသေး၏။ အခြားမဟုတ်။ Library စနစ်တွင် Flexibility နှင့် Affordability ကို ဦးစားပေးထားရသည့်အတွက် 4 Skills Regular Practice ကိုသာ ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ပြီး Skill တစ်ခုချင်းစီအားနည်းသူများအတွက် Specialized Training များကို မလုပ်ပေးနိုင်ခြင်းဖြစ်သည်။

ကျွန်တော့်တွင် နှစ်များစွာကြာအောင် အချိန်ယူဖန်တီးတည်ဆောက်ခဲ့သည့် Specialized သင်ရိုးများရှိနေသည်။ သို့သော် ငွေကြေးမတတ်နိုင်သည့် ကျောင်းသားများကို ငဲ့ညှာရင်း ထိုသင်ရိုးများကို Library စနစ်အောက်မှ သွယ်ဝိုက်သင်ကြားပေးရသည့်အခါ အချိန်တိုအတွင်း Listening, Reading, Writing တစ်ခုချင်းစီ အလျင်အမြန်တက်လာဖို့ လိုအပ်သည့် ကျောင်းသားမျိုးအတွက် နှောင့်နှေးမှုဖြစ်ရ၏။

Library စနစ်မှာ 4 Skills ကို ခြုံငုံလေ့ကျင့်လိုသူ၊ Speaking ဦးစားပေးလေ့ကျင့်လိုသူ၊ Community ချိတ်ဆက်မှုလိုအပ်သူများအတွက် အဆင်ပြေသလောက် တစ်ဘက်တွင်လည်း ပညာအခွင့်အလမ်း၊ အလုပ်ရာထူး အပြောင်းအလဲကြောင့် အချိန်တိုအတွင်း Skill တစ်ခုချင်း အလျင်အမြန်တိုးတက်အောင် သီးခြားလေ့ကျင့်ရန် လိုအပ်နေသည့် လူငယ်အရေအတွက်ကလည်း လျော့မသွားသည်ကို တွေ့ရ၏။

ထို့ကြောင့် ၂၀၂၄ နှစ်ဦးပိုင်းတွင် ကျွန်တော်ဆုံးဖြတ်လိုက်သည်။

ကျွန်တော့်တွင်ရှိသည့် Specialized Training Courses များကို Library စနစ်အောက်က မဟုတ်ဘဲ သီးခြား Online Classes များဖြင့် ဖေဖော်ဝါရီလမှစ၍ ပြန်လည်ဖွင့်လှစ်သင်ကြားပေးတော့မည်ဟု။

Sayar Henry
16.01.2024
--------------------------
Teacher (2012-present)
Writer (2006-present)
YouTuber (2013-present)
Podcaster (2021-present)
--------------------------

List of Specialized Training Courses in 2024:

(1) Sweet Grammar Course (Formerly known as Power Writers Part One)
(2) Ear Training Course
(3) Insight Readers Course
(4) Power Writers Course (Formerly known as Power Writers Part Two)

No comments:

Sayar Henry's Music Collection

Latest Episode

Powered by RedCircle